Give en god bosætnings- og handelsby

Give Open Air genopstår

Da Vejle Kommune medio november sagde ja til at give en underskudsgaranti til Give Open Air på 200.000 kroner i 2017, satte det en positiv lavine i gang i foreningen Give Open Air.

Musikprogram og sponsorater stod øverst på to-do-listen, og foreningen kunne hurtigt melde tilbage om flot opbakning på sponsorsiden.

De tre hovedsponsorer, Brugsen, Den Jyske Sparekasse og Give Avis, er på plads, og i den forbindelse har vi talt med de økonomiske velgørere om deres begrundelse for at gå ind og støtte den lokale musikfestival.

Den Jyske Sparekasse: Open Air rammer bredt
Den Jyske Sparekasse har gennem en årrække også været en trofast ven af Give Open Air, og i 2017 rykker virksomheden så op i toppen af programplakaten som hovedsponsor.

For filialdirektør Brian Kjeldberg er det kun naturligt, at Den Jyske Sparekasse er med helt fremme i feltet af bidragsydere, når den lokale musik- og byfestevent løber af stabelen.

– For os handler det meget om at synliggøre, at vi er byens lokale sparekasse, der støtter kultur- og foreningslivet i bred forstand, siger Brian Kjeldberg. Og meget bredere rammer man næppe, når temaet er kultur- og foreningsliv, for Give Open Air er jo som bekendt både byens og lokalområdets (Læs: Hele Give-egnens) fest.

Udover synliggørelsen af den lokale sparekasse handler det også om at være med til at støtte et godt tiltag i en grad, så det på den lange bane kan blive en fast tilbagevendende begivenhed uden alt for meget usikkerhed.

– Selvfølgelig handler det også for os om at bakke op om byens store havefest, så det for alvor kan finde sit niveau.

Det skal give et fornuftigt overskud til de arrangerende foreninger, og det skal ikke være til diskussion, hvorvidt det gennemføres år efter år, pointerer Brian Kjeldberg

Brugsen bakker gerne op igen
Brugsen har været Open Airs hovedsponsor i ca. 10 år, og da uddeleren og bestyrelsen læste i avisen, at man er klar til at køre igen, var det naturligvis en glædelig nyhed. Men også en nyhed, der kaldte på et møde eller to på uddelerens kontor

Situationen i 2017 er nemlig markant anderledes, idet Brugsen ret beset havde lukket deres budget for 2017. Men da Open Air så viste sig at være genopstået via den kommunale førstehjælp i kraft af underskudsgarantien på 200.000 kroner, var såvel uddeler som bestyrelsen i Brugsen positivt stemte for et lave et par sprækker i budgettet.

– Vi er naturligvis igen klar til at bakke op om Give Open Air. Et arrangement som Give Open Air viser, at vi er en levende og god by, der gør noget for at skabe gode oplevelser for områdets befolkning, og det set-up vil vi som brugsforening rigtig gerne bakke op om, konstaterer Villumsen og uddeleren fortsætter:

– Det er rigtig glædeligt, at det er lykkedes foreningen Give Open Air at få mulighed for at køre videre. Derfor er vi igen med som hovedsponsor, men dog på lidt andre præmisser, idet vores budget var lukket, da vi fik nyheden om at Open Air var genopstået. Derfor er vi også glade for, at Den Jyske Sparekasse er gået med ind som hovedsponsor, så vi samlet set kan give Open Air det økonomiske startskud, som eventen fortjener, siger uddeler Claus Villumsen.

Give Avis igen klar som mediepartner
Give Avis har via sit tilhørsforhold til Jysk Fynske Medier igen indgået en såkaldt mediesponsoraftale med Give Open Air. En sponsoreringsform, der blev lanceret i 2016 til glæde for såvel Open Air og Give Avis.

– Vi har som avis støttet Give Open Air i mange år på flere niveauer både omkring fordelagtige annonceringsaftaler samt vores store indstiksavis med journalistiske indslag omhandlende Give Open Air. I 2016 kom vi på banen som mediesponsor, en aftale der i kroner og ører øgede vores sponsorat betragteligt, fortæller Søren Grunnet, der er salgsleder på Give Avis.

Samarbejdet mellem Give Avis og Give Open Air har altid været godt og tæt, og derfor var det også en trist dag på kontoret, da man erfarede, at Open Air lukkede efter et underskudsgivende 2016. Desto større var derfor glæden, da det for nylig blev meldt ud, at man giver det et nyt forsøg.

– Vi er med glæde igen med som mediesponsor. Give Open Air er en vigtig del af byens DNA og selvforståelse – både udadtil og indadtil. Vi mener derfor her på avisen, at det er vigtigt, at vi alle, både som butikker og som privatpersoner, bakker op om arrangementet, siger Søren Grunnet.

Del på Facebook